Gminnej Komisji Wyborczej w Kamiennej Górze
z dnia 12 września 2018 r.
w sprawie powołania Zespołu ds. obsługi informatycznej
Na podstawie art. 162 § 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz.U z 2018 r. poz. 754, 1000 i 1349) oraz uchwały Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 13 sierpnia 2018 r. w sprawie warunków oraz sposobu pomocniczego wykorzystania techniki elektronicznej w wyborach do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz w wyborach wójtów, burmistrzów i prezydentów miast uchwala się co następuje:
§ 1
Powołuje się Zespół ds. obsługi informatycznej Gminnej Komisji Wyborczej w Kamiennej Górze w osobach :
Przewodniczący : Pan Dariusz Sowa – informatyk Urzędu Gminy Kamienna Góra
Członek : Pan Paweł Samek - informatyk Urzędu Gminy Kamienna Góra
§ 2
Zadania Zespołu określone są w załączniku do uchwały.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący
Gminnej Komisji Wyborczej
…………………………….…….
Imię i nazwisko
Załącznik do uchwały
Miejskiej/Gminnej Komisji Wyborczej
z dnia 12 września 2018 r.
Zadania zespołu informatycznego gwarantującego obsługę gminnej komisji wyborczej
1) udział w szkoleniu organizowanym przez zespół informatyczny delegatury KBW;
2) wykonanie zadań przewidzianych w harmonogramie testu ogólnokrajowego;
3) przygotowanie instalacji sprzętu i oprogramowania oraz łącza do sieci publicznej;
4) zabezpieczenie systemu informatycznego przed nieuprawnionym dostępem;
5) znajomość instrukcji obsługi systemu informatycznego;
6) wsparcie wprowadzania i aktualizacji w systemie informatycznym przez właściwe komórki organizacyjne urzędu gminy danych dotyczących podziału gminy na okręgi wyborcze (opis granic, liczba mandatów, krosy);
7) wsparcie wprowadzania i aktualizacji w systemie informatycznym przez właściwe komórki organizacyjne urzędu gminy danych dotyczących obwodów głosowania i ich granic, liczby uprawnionych do głosowania na obszarze gminy oraz danych o liczbie udzielonych pełnomocnictw i liczbie wysłanych pakietów wyborczych;
8) rejestracja w systemie informatycznym list i kandydatów na radnych;
9) rejestracja w systemie informatycznym kandydatów na wójta
10) sporządzanie projektów dokumentów rejestracyjnych, obwieszczeń oraz kart do głosowania;
11) wprowadzenie do systemu informatycznego numerów list kandydatów nadanych przez gminne;
12) wprowadzanie do systemu informatycznego danych członków (kandydatów na członków) obwodowych komisji wyborczych i aktualizacją składów;
13) nadzór nad operatorami informatycznej obsługi obwodowych komisji wyborczych – prowadzenie ewidencji, dystrybucja loginów i haseł oraz szkolenie;
14) dystrybucja oprogramowania i plików definicyjnych z danymi wyborczymi dla obwodów offline;
15) zgłaszanie uwag dotyczących działania systemu informatycznego oraz meldunków o gotowości do wyborów zespołowi informatycznemu delegatury KBW;
16) ustalenie, najpóźniej w przeddzień głosowania, z przewodniczącym gminnej komisji wyborczej harmonogramu pracy w dniu głosowania;
17) przygotowanie szablonów formularzy protokołów głosowania w obwodzie (wykorzystywanych jako projekty protokołów głosowania bądź jako protokoły w sytuacji problemów z systemem informatycznym);
18) przekazanie operatorom informatycznej obsługi obwodowych komisji wyborczych nośników informatycznych, na których powinny zostać zapisane pliki z protokołami głosowania w obwodzie;
19) nadzór nad wprowadzaniem do systemu informatycznego danych o liczbie osób ujętych w spisie wyborców oraz o liczbie wydanych kart do głosowania (frekwencji), danych z protokołów przekazania dokumentów między komisjami obwodowymi oraz danych z protokołów głosowania w obwodzie;
20) potwierdzenie wprowadzonych do systemu informatycznego danych o wynikach głosowania w obwodach w wyborach do rady gminy z danymi z protokołów głosowania w obwodach przekazanych przez przewodniczących obwodowych komisji wyborczych ds. ustalenia wyników głosowania (w przypadku miast na prawach powiatu – również danych dotyczących wyborów do sejmiku województwa);
21) potwierdzenie wprowadzonych do systemu informatycznego danych o wynikach głosowania w obwodach w wyborach bezpośrednich wójtów, burmistrzów i prezydentów miast z danymi z protokołów głosowania w obwodach przekazanych przez przewodniczących obwodowych komisji wyborczych ds. ustalenia wyników głosowania;
22) w sytuacji awaryjnej - zapewnienie możliwości wprowadzania danych do systemu informatycznego za obwody, które z różnych przyczyn nie mogły tego dokonać;
23) sygnalizowanie przewodniczącemu właściwej komisji wyborczej istotnych ostrzeżeń oraz niezgodności liczby uprawnionych w protokołach głosowania w obwodzie;
24) przygotowanie, wydrukowanie i przekazanie niezbędnej liczby egzemplarzy projektów zestawień wyników głosowania w okręgach wyborczych oraz projektu protokołu z wyborów do rady;
25) przygotowanie, wydrukowanie i przekazanie niezbędnej liczby egzemplarzy projektu protokołu wyników głosowania i wyników wyborów wójta;
26) ustalenie wyników wyborów do rady gminy oraz wyników wyborów wójta w systemie informatycznym;
28) w przypadku głosowania ponownego w wyborach wójta ponowienie niezbędnych czynności.