- Informacje publiczne
- Rejestry, ewidencje i archiwa
- Rejestry, ewidencje i archiwa
Rejestry, ewidencje i archiwa
Lp. |
Nazwa rejestru / ewidencji |
Prowadzący rejestr / ewidencję |
---|---|---|
1. |
Rejestr Uchwał Rady Gminy |
Referat organizacyjno – społeczny inspektor Barbara Zięciak |
2. |
Rejestr wniosków i interpelacji radnych |
j. w |
3. |
Rejestr Zarządzeń Wójta |
Referat organizacyjno – społeczny podinspektor Justyna Ferenc |
4. |
Rejestr skarg i wniosków |
j. w |
5. |
Rejestr wydawanych upoważnień |
j. w |
6. |
Rejestr wydawanych pełnomocnictw |
j. w. |
7. |
Rejestr kontroli |
j. w. |
8. |
Rejestr korespondencji przychodzącej |
j. w. |
9. |
Rejestr działalności gospodarczej |
Referat organizacyjno – społeczny podinspektor Barbara Drewniak |
10. |
Ewidencja wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych |
j. w. |
11. |
Ewidencja dóbr kultury nie wpisanych do rejestru zabytków |
Referat organizacyjno – społeczny inspektor Barbara Zięciak |
12. |
Ewidencja dóbr kultury wpisanych do rejestru zabytków |
j. w. |
13. |
Rejestr zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe w sprawach poszczególnych zobowiązań podatkowych |
Referat Finansowy inspektor Monika Roszkowiak |
Zasady udostępniania w/w rejestrów i ewidencji określają art. 10 i następne ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j.vDz. U. Z 2020 r. poz. 2176 ) oraz art. 73-74 Kodeksu Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 wraz z późn. zm.) oraz § 114-117 Statutu Gminy.
Archiwum zakładowe
Referat organizacyjno - społeczny
podinspektor Justyna Ferenc
Archiwum zakładowe w urzędzie gminy działa na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. O narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. (tekst pierwotny: Dz. U. 1983 r. Nr 38 poz. 173, tekst jednolity: Dz. U. 2020 poz. 164 z póź. zm.).
W zasobach archiwum urzędu gminy przechowywane są materiały archiwalne i niearchiwalne wytworzone przez komórki organizacyjne urzędu gminy i materiały zlikwidowanych jednostek organizacyjnych Gminy Kamienna Góra.
W skład zasobów archiwum wchodzą:
Dokumentacja własna:
Akta wieczyste (kat. „A") wytworzone przez Radę Gminy, a więc protokoły posiedzeń (sesje), posiedzenia Komisji Rady Gminy oraz akta działalności samego Urzędu, a więc budżety i bilanse, plany i sprawozdania, dokumentacja ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenów o znaczeniu lokalnym, protokoły posiedzeń Zarządu Gminy i uchwały Zarządu (1994-2002), plany i programy upowszechniania kultury, wybory sołtysów i rad sołeckich. Akta osobowe z lat 1946-2007, jak i listy płac oraz akta księgowe.
Dokumentacja odziedziczona:
Akta pozostałe po Prezydium Gminnej Rady Narodowej w Kamiennej Górze oraz Urzędzie Gminy w Kamiennej Górze sprzed 1989 r.
Akta dotyczące ewidencji i działalności stowarzyszeń z lat 1957-1989.
Mapy ewidencji gruntów z ok. 1975 r. oraz mapy do planów zagospodarowania przestrzennego z ok. 1980.
Akta osiedleńcze z lat 1945-1947.
Akta i księgi meldunkowe z lat 1945-1986.
Akta sprzedaży domków jednorodzinnych i lokali mieszkalnych z lat 1957-1990.
Dokumentacja zdeponowana pochodzi głównie ze zlikwidowanych szkół działających na terenie gminy. Są to szkoły podstawowe w: Czadrowie, Gorzeszowie, Leszczyńcu, Ogorzelcu, Przedwojowie i Raszowie z lat 1959-2000 oraz dokumentacja byłego Gminnego Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół. W tym dokumentacja techniczna budynków tychże szkół.
Zasady udostępniania:
Zasady udostępniania akt określa Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r. poz. 14.67 ).