- Urząd Gminy
- Referaty
- REFERAT KOMUNALNY, ROLNICTWA...
REFERAT KOMUNALNY, ROLNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA (KROŚ)
REFERAT KOMUNALNY, ROLNICTWA i OCHRONY ŚRODOWISKA
Skład:
Kierownik referatu - mgr Małgorzata Sajdak
telefon - 756106276
pokój nr 303
inspektor mgr Dawid Kusztal
telefon - 756106278
pokój nr 303
inspektor mgr Tomasz Ojer
telefon - 756106278
pokój nr 303
referent Patrycja Kowalczyk
telefon - 756106290
pokój nr 303
inspektor mgr Urszula Adamska
telefon - 756106282
pokój nr 306
inspektor mgr Przemysław Sobolewski
telefon - 756106281
pokój nr 306
inspektor mgr Wioleta Bakszas
telefon - 756106011
pokój nr 305
referent mgr Natalia Bielska
telefon - 756106011
pokój nr 305
inspektor mgr Andrzej Plasło
telefon - 756106159
pokój nr 309
referent Julia Czaja
telefon - 756106290
pokój nr 303
Do zadań i kompetencji referatu Komunalnego Rolnictwa i Ochrony Środowiska należy realizacja zadań z zakresu gospodarowania i administrowania mieniem komunalnym, utrzymania czystości i porządku oraz ochrony środowiska, rolnictwa, łowiectwa i gospodarki wodnej. Do zadań referatu należy również utrzymanie i obsługa urządzeń odwodnienia i kanalizacji deszczowej, przypisanych referatowi postanowieniem wójta. Działania referatu w szczególności polegają na :
1) w zakresie gospodarowania i administrowania mieniem komunalnym :
a) gospodarowaniu i zarządzaniu komunalnymi zasobami gminy (gruntami, budynkami, lokalami), w tym ich zbywanie, oddawanie w użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie, trwały zarząd oraz ustalaniu ich wartości, cen i opłat za korzystanie z nich,
b) organizowaniu przetargów na zbywanie prawa własności, prawa użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność gminy,
c) nabywaniu nieruchomości niezbędnych do realizacji zadań gminy,
d) wykonywaniu zadań z zakresu rozgraniczenia nieruchomości,
e) administrowaniu, gospodarowaniu i zarządzaniu gminnym zasobem lokalowym oraz nieruchomościami budynkowymi, innymi obiektami i urządzeniami,
f) najmie lokali mieszkalnych, w tym socjalnych i zastępczych,
g) zarządzaniu nieruchomościami wspólnymi,
h) egzekucji w sprawach lokalowych i usuwaniu skutków samowoli lokalowej,
i) przygotowaniu kalkulacji stawek czynszów i opłat za lokale i nieruchomości budynkowe,
j) utrzymaniu terenów zielonych,
k) utrzymaniu i zarządzaniu cmentarzami komunalnymi,
l) rozliczaniu dotacji zrealizowanych na remonty obiektów zabytkowych,
ł) obsłudze i utrzymaniu kanalizacji deszczowej objętej właściwością referatu,
m) współpracy z sołectwami w zakresie wydatkowania środków z funduszu sołeckiego,
2) w zakresie utrzymania porządku i czystości w gminie oraz ochrony środowiska i postępowania z odpadami :
a) ustalaniu regulaminu utrzymania porządku i czystości w gminie, ustalanie stawek opłat,
b) utrzymywaniu porządku i czystości na terenach innych niż prywatne,
c) egzekwowaniu od właścicieli nieruchomości utrzymania porządku i czystości,
d) organizowaniu odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
e) ustalaniu wymagań dla przedsiębiorców ubiegających się o prowadzenie działalności w zakresie określonym w przepisach prawa oraz wykonywaniu kontroli przedsiębiorców prowadzących taką działalność,
f) opracowywaniu gminnego planu gospodarki odpadami i nadzorowaniu jego wykonania,
g) opiniowaniu projektów wojewódzkiego i powiatowego planu gospodarki odpadami,
h) sporządzaniu sprawozdań z realizacji planu gospodarki odpadami,
i) organizowaniu opracowania programów ochrony środowiska,
j) prowadzeniu i udostępnianiu publicznego wykazu o środowisku i jego ochronie,
k) inicjowaniu wykonywania i wykonywaniu zadań wynikających z programów ochrony środowiska, programów i przepisów dot. odpadów niebezpiecznych,
l) opiniowaniu projektów budowlanych oraz sporządzaniu decyzji środowiskowych w zakresie ich oddziaływania na środowisko,
ł) prowadzeniu gospodarki funduszami celowymi na rzecz ochrony środowiska,
m) opiniowaniu projektów planów ochrony przyrody, prowadzeniu spraw w zakresie usuwania drzew i krzewów (w tym także stanowiących mienie gminne),
3) w zakresie rolnictwa, łowiectwa, gospodarki wodnej :
a) ochronie gruntów rolnych i leśnych,
b) wykonywaniu zadań z zakresu nasiennictwa,
c) współdziałaniu z dzierżawcami lub zarządcami obwodów łowieckich w zagospodarowaniu łowieckim obszarów gminy,
d) zwalczaniu zaraźliwych chorób zwierzęcych i ochrony zwierząt,
e) realizacji obowiązków z zakresu prawa wodnego.