- Urząd Gminy
- Referaty
- REFERAT ORGANIZACYJNO –...
REFERAT ORGANIZACYJNO – SPOŁECZNY (OS)
REFERAT ORGANIZACYJNO-SPOŁECZNY
Skład: Arkadiusz Wileński
kierownik referatu - sekretarz gminy
telefon - 756106251
stanowisko ds. obsługi kadr
inspektor mgr Agnieszka Pawłowska
telefon - 756106283
stanowisko ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi i obsługi Rady Gminy
inspektor mgr Barbara Zięciak
telefon - 756106283
stanowisko ds. obsługi informatycznej
inspektor inż. Dariusz Sowa
telefon - 756106376
stanowisko ds. ewidencji ludności
inspektor mgr Ewelina Kaczmarczyk
telefon - 756106262
stanowisko ds. społecznych
inspektor mgr Barbara Drewniak
telefon - 756106262
stanowisko ds. zarządzania kryzysowego i OC
inspektor mgr Małgorzata Bzowy
telefon - 756106261
Stanowisko ds. obsługi sekretariatu
podinspektor Anna Gelczyńska
telefon - 756106292
Do zadań i kompetencji referatu Organizacyjno-Społecznego należą wszelkie sprawy z zakresu obsługi urzędu (między innymi : kadrowe, administracyjne, informatyczne, techniczne, BHP, administrowania bezpieczeństwem informacji, ochrony informacji niejawnych, kontroli zarządczej). Do zadań referatu należą także zadania z zakresu spraw społecznych, obywatelskich, OC i zarządzania kryzysowego oraz obsługi organów gminy i jednostek pomocniczych (sołectw). Działania referatu polegają w szczególności na :
1) w zakresie spraw organizacyjnych :
a) obsłudze sekretariatu kierownictwa urzędu oraz prowadzeniu spraw kancelaryjnych i technicznie związanych z obsługą interesantów i pracowników urzędu,
b) prowadzeniu ewidencji korespondencji i czuwaniu nad sprawnym obiegiem dokumentów oraz wszelkiej korespondencji urzędu w systemie papierowym i elektronicznym, w tym także ewidencji materiałów niejawnych wytwarzanych w urzędzie i kierowanych do urzędu (wójta),
c) sprawowaniu nadzoru nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
d) organizacji zaopatrywania urzędu w niezbędny sprzęt, materiały i wyposażenie,
e) prowadzeniu spraw kadrowych i osobowych pracowników oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych (z wyłączeniem oświaty),
f) organizowaniu szkoleń i procesów doskonalenia zawodowego pracowników urzędu,
g) administrowaniu i ochronie sieci komputerowej i systemów informatycznych urzędu,
h) sporządzaniu i realizacji polityki bezpieczeństwa w zakresie ochrony danych osobowych,
i) prowadzeniu archiwum urzędu,
j) prowadzeniu rejestru i publikacji aktów prawnych tworzonych przez organy gminy,
k) prowadzeniu rejestru z zakresu dostępu do informacji publicznej,
l) prowadzeniu spraw bhp w urzędzie oraz nadzorowanie w tym zakresie gminnych jednostek organizacyjnych,
ł) realizacji zadań Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych,
m) realizacji zadań i obowiązków Administratora Bezpieczeństwa Informacji,
2) w zakresie spraw obywatelskich i społecznych :
a) prowadzeniu spraw z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych,
b) prowadzeniu spraw z zakresu profilaktyki oraz pomocy osobom uzależnionym od alkoholu i narkotyków a także ich rodzinom,
c) prowadzeniu spraw związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony,
d) prowadzeniu postępowań z zakresu prawa cywilnego i karnego, polegających na :
- przyjmowaniu pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora,
- przyjmowaniu obwieszczeń sądowych, i potwierdzanie ich ogłoszenia,
e) prowadzeniu spraw z zakresu zgromadzeń i zbiórek publicznych,
f) prowadzeniu ogółu spraw z zakresu zezwoleń na sprzedaż alkoholu,
g) współpracy z samorządowymi instytucjami kultury oraz sprawowaniu nadzoru nad samorządowymi instytucjami kultury w imieniu jej organizatora (wójta gminy),
h) prowadzeniu rejestru instytucji kultury,
i) prowadzeniu określonych spraw z zakresu ochrony zdrowia,
j) prowadzeniu określonych spraw z zakresu ochrony zabytków,
k) prowadzeniu ewidencji działalności gospodarczej.
3) w zakresie obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego :
a) opracowywaniu i realizacji planów obrony cywilnej,
b) nadzorowaniu, przygotowaniu i zapewnieniu działania elementów systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania,
c) prowadzeniu magazynu sprzętu OC oraz dokumentacji z tym związanej,
d) realizacji przedsięwzięć związanych z udziałem sił i środków OC w akcjach zapobiegania i likwidacji klęsk żywiołowych,
e) wykonywaniu określonych zadań z zakresu powszechnej obrony (akcja kurierska itp.),
f) współpracy z OSP i nadzorowaniu działalności OSP w zakresie zapewnienia środków materialnych oraz rozliczeń działań ratowniczych,
4) w zakresie obsługi organów gminy i jednostek pomocniczych :
a) podejmowaniu i wykonywaniu czynności organizacyjno-technicznych związanych z przeprowadzaniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań rady, jej komisji i wójta,
b) prowadzeniu ewidencji uchwał rady oraz nadzór nad realizacją uchwał rady gminy,
c) prowadzeniu ewidencji zarządzeń wójta oraz nadzór nad realizacją zarządzeń,
d) współdziałaniu i współpracy z organami samorządu jednostek pomocniczych gminy – sołectwami,